Vai rezervācija restorānā ir nepieciešama?
Atgriežoties Latvijā no vairāku gadu dzīves Briselē, man bija jāatceras vairākas lietas no šejienes ikdienas, kas jādara savādāk. Vieno no lietām – restorāni pie mums bija atvērti visu dienu (Briselē – no plkst.19), savukārt veikali strādāja pavisam citā, ilgākā režīmā! Tas šķita neparasti un pagāja laiks, kamēr pieradu.
Attiecībā uz restorānu galdiņu rezervāciju – Briselē gandrīz vienmēr, plānojot maltīti ārpus mājas, bija ieteicams veikt rezervāciju. Jo iecienītās vietās brīvi galdiņi vakarpusē vienkārši nemēdza būt. Latvijā savukārt rezervācijas veicu tikai īpašās reizēs, kad apmeklēju kādu no izmeklētājiem restorāniem, kur tradicionāli galdiņā rezervācija ir daļa no apmeklējuma procesa.
Atzīšos, esmu “interneta” cilvēks – man visu patīk darīt tiešsaistes sistēmā. Tā vietā, lai mēģinātu “noķert” kādu restorānā telefoniski, labprāt rakstu vai nu rezervācijas e-pastu, vai izmantoju restorāna mājas lapā ievietotu rezervācijas formu. Īpaši tas ir aktuāli Rīgas Restorānu nedēļas laikā, kad šo īpašo piedāvājumu bez galdiņa pieteikšanas nemaz izmantot nav iespējams.
Daži klikšķi līdz galdiņam
Šodien piedalījos preses konferencē jaunai galdiņu rezervēšanas sistēmai, kas notiek pilnībā tiešsaistes režīmā. Ievadot savas vēlmes mājas lapā GetTable, pieprasījums nonāk tieši restorānā, kur šim nolūkam atrodas speciāls planšetes dators. Restorāna vai rezervācijas sistēmas pārstāvis atsūta rezervācijas apstiprinājumu uz mobilo tālruni vai e-pastu.
Domāju, ka šai sistēmai ir izredzes “iedzīvoties”, ja tā spēs aptvert pēc iespējas plašāku restorānu loku. Pagaidām sistēmā ir 45 Rīgas un Jūrmalas restorāni. Protams, viss atkarīgs no tā, vai klientu pieredze būs pozitīva – sistēmai ir jādarbojas nevainojami, pretējā gadījumā nākamajā reizē izvēlēsimies vienkārši uzrakstīt e-pastu vai piezvanīt. Gribas uzteikt GetTable par lapas dizainu – tas ir pārskatāms un acij tīkams; “darbībā” pārbaudījusi neesmu. Prieks, ka pieejamas arī aplikācijas abu sistēmu tālruņiem.
Par ne tik pozitīvo – man nedaudz izbrīna tas, ka sociālajos tīklos komunikācija notiek tikai latviešu un krievu valodās. Instagramā – profils izveidots vispār tikai krievu valodā. Kā ar angļu valodu, kur palikusi tā? Vai arī mērķauditorija ir viesi no krievvalodīgajiem reģioniem? Gribētos līdzsvaru.
Par GetTable
Pakalpojums GetTable.lv ir izveidots 2015. gada sākumā un ietver gan meklēšanas, gan rezervēšanas sistēmu, lai būtu iespējams izvēlēties piemērotas vietas lietišķām pārrunām restorānā, vakariem ar draugiem vai banketiem. Pakalpojums uzsāk darbību šā gada martā Baltijas valstīs (Latvijā, Lietuvā, Igaunijā) un Polijā.
Latvijas iedzīvotāju sabiedriskās domas aptauja atklāja, ka piektā daļa (20,4%) restorānu, kafejnīcu vai bāru apmeklētāju ir saskārušies ar situāciju, kad iestādē, kuru viņi vēlas apmeklēt, nav brīvu galdiņu. Turklāt daudziem apmeklētājiem (11%) ir bijis jāgaida rindā, lai saņemtu vietu pie galdiņa. Daži pat ir nonākuši situācijā, kad iepriekš rezervētais galdiņš kļūdas dēļ ir atdots citiem apmeklētājiem. Ir bijuši arī gadījumi, kad respondenti netika ielaisti restorānā bez iepriekšējas rezervēšanas.
Lielākā daļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju rezervē galdiņu pa restorāna tālruni, tomēr daudzi respondenti ir norādījuši, ka viņiem būtu daudz ērtāk izmantot vienotu rezervēšanas sistēmu. GetTable.lv un līdzīgi tiešsaistes pakalpojumi ievērojami vienkāršo galdiņa pasūtīšanas procesu, novēršot iespēju, ka tas tiks atdots citiem viesiem vai būs jāgaida rindā, lai apmeklētu izvēlēto vietu.
juris says
izskatās, ka varētu aiziet, bet nu laiks rādīs.